מידע לסטודנטים עם רקע אקדמי – מתקבלי תשפ”ד

נהלים לגבי סטודנטים עם רקע אקדמי – מידע לסטודנטים שנה א’ תשפ”ד

 

רקע

בכל שנת לימודים מתקבלים ללימודי רפואה מספר מסוים של תלמידים עם רקע אקדמי, חלקי או מלא. להלן מידע ונהלים הרלבנטיים לתלמידים עם רקע אקדמי.

באם יש לך רקע אקדמי (מלא או חלקי) נא לעדכן על כך בהקדם, באמצעות שליחת מייל לשירי דנטס, רכזת סטודנטים בשנים הפרה-קליניות, לכתובת מייל: bscaffairs@med.technion.ac.il.

 

פטורים

סטודנטים עם רקע אקדמי זכאים לפטור מקורסים מסוימים, בכפוף לכללים המפורטים בהמשך. הבקשות לפטורים הם על פי רוב עבור קורסים של שנה א’ (סמסטרים 1,2), לעתים עבור קורסים של שנה ב’ (סמסטרים 3,4) ולעתים נדירות עבור קורסים של שנה ג’ (סמסטרים 5,6).

באפשרות מתקבלי תשפ”ד להגיש בקשות לפטורים עבור מקצועות סמסטר חורף תשפ”ד בלבד, החל מתאריך 15.8.23 ועד לתאריך 20.9.23.

בקשות שתוגשנה לאחר המועד הנקוב לא תטופלנה.

המועד הצפוי למתן תשובות לבקשות הוא עד שבועיים מפתיחת סמסטר חורף, אולם יתכנו עיכובים במתן התשובות.

שימו לב: חשוב להירשם ולהיכנס להרצאות של הקורס הרלוונטי עד לקבלת התשובות לבקשותיכם.

את הבקשות יש להגיש יחד עם טופס בקשת פטור מלימוד מקצוע, בהתאם להנחיות בקישור הבא: לינק להגשת בקשות פטור – מתקבלי תשפ”ד.

 

נהלים והנחיות:

  1. רק סטודנטים אשר הצהירו בעת קבלתם על לימודים קודמים, רשאים להגיש בקשה לפטור.
  2. יש להגיש בקשת פטור מלימוד מקצוע, סילבוס מלא של הקורס שעל בסיסו מוגשת הבקשה לפטור, בו רשום שם הקורס, מס’ הקורס ומועד הקורס, בהתאמה, וכן גיליון ציונים של הסטודנט בו יש לסמן במרקר צהוב את הקורסים הרלוונטים לאותה בקשת פטור.
  3. ציון בקורס שעליו מתבססת הבקשה לפטור – 75 ומעלה. ככל שהקורס נלמד בטכניון, ניתן להגיש בציון עובר (55) ומעלה.
  4. הבקשות יוגשו עבור קורסים שנלמדו במהלך חמש השנים שקדמו למועד לימוד הקורסים בטכניון. כך לדוגמא: סטודנט שלמד קורסים בשנת תשע”ח, לא יוכל להגיש בגינם בקשות פטור לקורסים שילמדו בטכניון בשנת תשפ”ד ואילך.
  5. הקורס נלמד בפקולטה אחרת בטכניון ו/או במוסד אקדמי מוכר ע”י המל”ג.
  6. לא יינתנו פטורים מקורסי להיות רופא (חשיפה) שלישי קליני.
  7. סטודנטים בעלי תואר מלא רשאים להגיש בקשה לפטור מ-4 נקודות בחירה כללית. יש להגיש את טופס הבקשה בצירוף אישור זכאות לתואר.
  8. ניתן לבקש פטור מקורס בחירה פקולטי על סמך סילבוס עם תוכן דומה.
  9. את הבקשות לפטור יש להגיש עד התאריכים הנקובים לעיל ועל פי כל הקריטריונים שלעיל. בקשות שיוגשו באיחור או שלא על פי הקריטריונים לא יטופלו.
  10. יש למלא את הבקשה באופן מלא, תוך הקפדה יתרה על הנהלים הנ”ל. בקשה שיש בה חריגה מן הנהלים תגרום לעיכוב בטיפול. כל בקשה (טופס בקשת פטור מלימוד מקצוע חתום + סילבוס + גיליון ציונים חתום בחותמת מקורית) תיסרק במלואה ובנפרד ב- PDF אחד לכל קורס– כששם קובץ ה- PDF יהיה בפורמט הזה: בקשה לפטור מפיזיקה2 – שם פרטי ומשפחה. בגיליון הציונים – יש לסמן במרקר צהוב את הקורס עליו מתבססת הבקשה לפטור.
  11. סטודנט שהגיש את הבקשה באיחור או שלא עמד בנהלים/קריטריונים להגשת בקשה, בקשתו לפטור לא תידון. זאת ועוד: סטודנט שהגיש מספר בקשות לפטורים ואפילו אחת מהן לא הייתה מותרת לפי הקריטריונים, כל יתר הבקשות גם לא ידונו!
  12. ההחלטה לגבי הפטור תתקבל על ידי מרכז הקורס, ותהיה בכפוף לאישור היועץ לבעלי רקע אקדמי. אין לפנות ישירות למרכזי הקורסים בכל עניין הקשור לפטורים. הטיפול בבקשות כולל ערעורים יבוצע מול רכזת הסטודנטים בלבד.
  13. סטודנט שעמד בנהלים/קריטריונים להגשת בקשה ובקשתו נדחתה על-ידי מרכז הקורס, זכאי להגיש ערעור תוך 72 שעות מרגע קבלת ההחלטה, הערעור יוגש בכתב (במייל) לרכזת הסטודנטים בלבד. ההחלטה שתתקבל על הערעור תהיה סופית.
  14. אם התשובה לבקשת הפטור לא התקבלה לפני תחילת הקורס, חובה להירשם לקורס ולמלא את מטלותיו עד קבלת התשובה.
  15. לתשומת ליבכם, לא יתאפשר מעבר בין מחזורים בעקבות קבלת פטורים.