יום העצמאות ה- 71 לישראל

הפקולטה לרפואה ע”ש רות וברוך רפפורט מברכת את בוגריה שנבחרו להשיא משואה ליום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל

 

                               

מחר יהיה ורוד יותר

הודיה אוליאל, בוגרת הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, השיאה משואה ביום העצמאות ה-71

הודיה אוליאל, בוגרת הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, השיאה משואה ביום העצמאות ה-71. לפני חודשים ספורים. בתגובה לבשורה על בחירתה להדלקת משואה אמרה אוליאל שהיא אסירת תודה לאנשים הרבים שסייעו לה בלימודיה בפקולטה – “סטודנטים, מרצים, רופאים ואנשים אחרים שהיו עבורי מודל  לחיקוי. זה לא היה פשוט, אבל למדתי שאפשר להתגבר על מכשולים באמצעות נשימה עמוקה ושכנוע עצמי יומיומי שאולי מחר יהיה ורוד יותר.”

בתום לימודיה החלה אוליאל את ההתמחות בבית החולים קפלן. בכך היא הפכה לרופאה הראשונה בישראל הסובלת משיתוק מוחין. הוועדה לענייני סמלים וטקסים ציינה כי אוליאל “מייצגת בסיפורה את השאיפה לשילוב אנשים עם מוגבלות“.

אוליאל נולדה באשדוד לפני 28 שנה ואובחנה בשלב מוקדם כתינוקת עם שיתוק מוחין. הוריה החליטו לשלבה במסגרת חינוכית רגילה תוך מתן תמיכה מצד אנשי מקצוע. הוועדה ציינה כי “שילובה כילדה שונה הסובלת מנכות גופנית הוליד קשיים פיזיים וחברתיים רבים ובכולם עמדה הודיה בגבורה“.

 

 

 

 

 

 

 

         

טיפול רפואי מציל חיים

מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, בוגר הטכניון ד”ר סלמן זרקא, השיא משואה ביום העצמאות ה-71

בוגר הטכניון ד”ר סלמן זרקא, העומד בראש המרכז הרפואי זיו בצפת, השיא משואה ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות נימקה את החלטתה בטיפול שהעניק בית החולים ליותר מ-1,000 פצועים שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה.

ד”ר זרקא, 55, יליד פקיעין, הוא מומחה בעל שם עולמי ברפואת הציבור וברפואה צבאית. הוא למד רפואה בטכניון במסגרת העתודה, שירת שנים רבות בצה”ל והשתחרר בדרגת אל”מ לאחר שהיה מפקד שרותי הרפואה בצה”ל.

בתפקידו כמנהל המרכז הרפואי זיו הוביל ד”ר זרקא בשנים האחרונות את הטיפול בפצועים סוריים שנפגעו במלחמת האזרחים, מהלך שזכה להערכה רבה בארץ ובעולם. מגיש הטלוויזיה האמריקאי קונן אובריאן אמר בעקבות ביקור במרכז הרפואי שהוא “מתפעל ונפעם מהנעשה כאן, ובעיני אתם ראויים לפרס נובל לשלום.”

בתגובה להודעה על בחירתו להדלקת משואה אמר ד”ר זרקא כי “הצוותים הרפואיים שלנו הוכיחו ערכיות ורוח נשגבים עת העניקו טיפול רפואי מציל חיים לאויב הסורי על הגבול, בבית החולים הצבאי ובמרכזים הרפואיים בצפון.”

 

ולתפארת מדינת ישראל!